Close
Facebook este o bestie!

Micii intreprinzatori care incearca sa domoleasca bestia au cele mai bune intentii in minte, dar bestia castiga intotdeauna, iar micii intreprinzatori obosesc si renunta. Daca va suna familiar, avem un tratament prin care puteti imbunatati rezultatele paginii voastre de Facebook, iar secretul este pe cat de simplu, pe atat de complex: trebuie sa va intelegeti cu adevarat audienta! Poate credeti ca stiti cine sunt fanii vostri facebook-isti, dar graficele care vorbesc despre implicarea lor spun o cu totul alta poveste. Haideti sa vedem impreuna cum putem intra din nou in joc si care e noua strategie castigatoare.

#1 – Știi că ai nevoie de fani, dar știi și că ai nevoie de fanii potriviți?

Prin publicitate targetata pe Facebook, prin intermediul Facebook Power Editor, precum si prin integrarea Facebook-ului in site-urile tale si in toate materialele de marketing, pagina ta de Facebook poate ajunge in fata celor interesati deja de brandul tau. Acestia sunt fanii pe care ii vrei, oamenii care vor sa dea Like paginii tale. Clientii si potentialii clienti care au “aterizat” pe site-ul companiei tale sau care au intrat in posesia unei carti de vizite de-ale tale sunt deja interesati de brandul tau si se vor implica la un nivel mult mai inalt pe pagina de Facebook.

Folosind functia Invite Friends, care se gaseste sub tab-ul Build Audience in Admin Panel, poti invita pe pagina ta listele intregi de contacte de business pe care le ai. Importand listele tale, poti atrage pe Facebook fani care deja au vazut campaniile tale de email marketing, facandu-i pe ei fanii perfecti ai brandului tau in mediul social.

#2 – Analizează în profunzime

Uita-te la statisticile oferite de Facebook si incearca sa le intelegi. Vezi care este rata de viralitate a paginii tale si incearca sa vezi de ce ai rezultatele respective. De exemplu, potrivit EdgeRank Checker, rata de viralitate (Virality Rate) medie pentru paginile Facebook este de aproximativ 1.90%. Sugestia celor de la Facebook este sa faci tot posibilul sa ai o rata de viralitate intre 1 si 2% pentru post-urile tale. Dar cum faci asta? Uita-te la acele post-uri care au o rata de viralitate mare si fa niste sapaturi. Ce teme trezesc interesul fanilor tai? In ce moment al zilei sunt acestia cel mai activi? In ce zile din saptamana? Folosind instrumente precum EdgeRank Checker si Simply Measured poti descoperi toate aceste lucruri, care te ajuta sa iti faci o strategie coerenta.

#3 – Află totul despre audiența ta

Daca ai rezolvat cu pasul numarul doi, inseamna ca acum stii care sunt topic-urile la care fanii tai reactioneaza si poti posta in concordanta cu aceste descoperiri. Dar, daca vrei sa sapi si mai in profunzime, sa descoperi care sunt acele domenii de interes ale fanilor tai, foloseste functia Graph Search. Cu acest instrument, poti afla mult mai multe despre demografia fanilor tai si poti sti cu mai multa acuratete care sunt acele posturi care vor creste implicarea fanilor pe pagina ta. De exemplu, daca vrem sa vedem care sunt interesele fanilor paginii Starbucks, vom tasta in Graph Search “Fans of Starbucks”. Rezultatele vor arata mii de profiluri, in conditiile in care Starbucks are 35 de milioane de oameni. Dar, daca te uiti in dreapta sus, vei vedea un meniu, in care vei observa o varietate de optiuni prin care sa iti imbunatatesti cautarea. Poti sa iti imbunatatesti cautarea nu numai selectand sexul, orasul sau daca au sau nu job, ci si dupa filmele care le-au placut, hobby-urile personale sau chiar alte pagini carora le-au dat Like. Asta inseamna ca ai noi posibilitati prin care sa intelegi demografia paginii tale.

Multi oameni de business si chiar specialisti Facebook uita adesea cat de importanta este intelegerea totala a audientei, a fanilor. Apreciind interesele audientei tale, poti sa impartasesti cu ei mesajele brandului tau si in acelasi timp sa cresti implicarea audientei tale.

Comentarii prin Facebook

Go top
Kabuto